Jakie nowości planuje LinkedIn w 2025 roku?
Do zeszłego tygodnia było emabargo na mówienie o zmianach na LinkedIn, więc zakładam, że teraz opublikują informacje na blogu i będzie wysyp postów. To co mnie jest ważne na LinkedIn w 2025 roku 👇

Rafał Szymański
Wdrażam LinkedIn i Sales Navigator firmach B2B

1️⃣ Algorytm. Istnieje WIĘCEJ niż jeden.
To pokazywałem już jako dokładną rozpiskę w 2021 roku na konferencji I Love Marketing. W skrócie chodzi o to, że decyzje o naszych publikacjach i rekomendacjach treści czy kontaktów nie podejmuje jeden algorytm, ale zbiór wielu mniejszych. Osobne analizują i kwalifikują treści, osobne są do zwalczania fraudów i spamu czy analizy tego co piszemy w wiadomościach. Tegoroczne zmiany zostały enigmatycznie określone jako skupione na zwalczanie fake kont, botów i „engagement pods” czyli popularnych u nas grup wsparcia, gdzie każdy każdemu lajkuje posty.
2️⃣ Jakie treści będą promowane. Edukacyjne
LinkedIn chce się odróżnić od innych Social Media merytoryczną edukacją i takie treści będą promowane. Nie ma informacji o formatach, ale zakładam, że będzie to video, newslettery jako promocja artykułów i slajdumenty czyli edukacyjne karuzele.
3️⃣ Wyzwania firm. Brak podstaw
Podobno było jakieś badanie potrzeb i wyzwań firm z ich obecnością na LinkedIn. Nie czytałem go ale z rozmów z innymi osobami na spotkaniu powtarzało się jak mantra, że firmy oczekują magicznych sposobów a nie mają ogarniętych podstaw jak profile pracowników czy pomysł na zaangażowanie ich.
4️⃣ Spadki zasięgu na publikacjach.
O czym są ostatnio najpopularniejsze posty? O tym, że spadają zasięgi. To pytanie było w agendzie, odpowiedź oficjalna jest taka, że spadki wynikają z dwóch czynników:
- Skupienie się na treściach edukacyjnych kosztem innych, cokolwiek to znaczy
- Gwałtownego wzrostu użytkowników, więc nasze treści walczą z większą ilością innych na feedzie.
Ja tego nie kupuję i moja teoria jest taka jak powiedziałem na I Love Marketing opowiadając o prezentacji Bonnie Barrilleaux, kiedyż zarządzającej działaniem algorytmu:
LinkedIn na bieżąco „kręci gałeczkami” od wskaźników próbując znaleźć złoty środek między promowaniem małych twórców i ich treści a coraz większą liczbą reklam i treści firmowych.
5️⃣ Sales Navigator. Kolejne funkcje oparte o AI
Ktokolwiek mnie zna wie, że jestem fanem Linkedin Sales Navigator i mam go dobrze ogarniętego do tego stopnia, że mam własne raportowania czy dorobione automatyzacje.
W tamtym roku najważniejsze 2 funkcje dla mnie to Buyer Intent i Account IQ, który pokazywał na czym firma robi pieniądze, jakie ma problemy i otoczenie konkurencyjne.
W tym roku takimi funkcjami mają być Lead IQ, który już jest wdrażany na kontach i zapowiadany asystent AI do pisania wiadomości sprzedażowych w inMail.
Cieszy mnie nacisk na rozwój tego narzędzia i wierze, ze będzie to dobry rok dla LinkedIn, które awansowało na jedno z ważniejszych źródeł dochodu dla Microsoft, co tez zostało wspomniane.
No dobra, posty powinny kończyć się jakim CTA w stylu: na jakie funkcje LinkedIn czekacie lub co byście zmienili❓
Jeśli potrzebujesz czegoś innego, czego nie ma wyszczególnionego w mojej ofercie np: stałego wsparcia marketingowego, wdrożenia LinkedIn i programu Employee Advocacy w Twojej firmie to umówmy się na 30 minutową rozmowę abym poznał Twoje problemy.
