Nowe funkcje analityki LinkedIn: Zapisane i Wysłane
Uważam, że ludzie zbyt komplikują swój start na LinkedIn i korzystanie z niego. Doktoryzują się, czytają różne, często sprzeczne porady o tym, jak publikować czy zbudować swoją markę na LinkedIn.
Rafał Szymański
Wdrażam LinkedIn i Sales Navigator firmach B2B
LinkedIn wprowadza analitykę „dark social”. Co to jest i jakie ma dla Ciebie znaczenie?
Dark social to wszystko, co dzieje się w social mediach, ale tego nie widać na pierwszy rzut oka. To są wszystkie wiadomości, jakie wysłaliście znajomym, wszystkie linki na WhatsApp z komentarzem: “Zobacz, fajne”.
Tak więc od dziś powinniście w analityce zobaczyć dwa nowe wskaźniki: „Zapisane” i „Wysłane”.
Wskaźnik „Zapisane” w analityce LinkedIn:
„Zapisane” pokazuje, ile osób uznało Twój post za na tyle interesujący, że dodało go do zakładek, aby móc do niego wrócić.
Wskaźnik „Wysłane” w analityce LinkedIn:
„Wysłane” pokazuje, ile razy Twój post został udostępniony w wiadomości na naszej platformie, co jest wyraźnym znakiem, że Twoje treści trafiają do odbiorców i nie tylko.
Te nowe wskaźniki analityczne opierają się na tym, co LinkedIn ogłosił w ciągu ostatnich kilku miesięcy a ja przybliżę Wam za tydzień na I Love Social Media:
„Prywatne sygnały użytkowników są ważniejsze niż lajki”
Mamy więc w tym roku już informację o osobach przeglądających profil i obserwujących zdobytych dzięki postowi, interakcjach z niestandardowymi przyciskami Premium oraz LinkedIn API Member Post Analytics.
Ja się bardzo z tego kierunku cieszę, gdyż w niektórych branżach jak coaching czy doradztwo w szukaniu pracy mało osób lajkuje z obawy, że ktoś zobaczy, a dużo osób zapisuje i podaje dalej. Teraz będzie można to mierzyć.
Źródło: post LinkedIn Sam Corrao Clanon, Director of Product at LinkedIn
Skomentuj na LinkedIn
Może zrobimy coś wspólnie?
Jesli podoba Ci się to co piszę, może mogę napisać coś dla Ciebie?
